سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مصاحبه ای کاملا موسیقیایی با حامد بهداد_بخش2 (چهارشنبه 87/6/6 ساعت 3:14 عصر)

 

10-خب این آوازی که تو می خوانی هم دست کمی ندارد ازآن ساز زدن. برایت گفتم. هومن جاوید تعریف می کرد که " یک بار با بچه ها نشسته بودیم, ساز می زدیم و می خواندیم;  یکهو دیدم از پشت سرم یک صدایی می آید که مو بر تنمان سیخ شد, دیدیم حامد بهداد است. نمی فهمیدیم چی می خواند. یک اشعاری می خواند که مفهوم نبود, ولی بی نظیر بود."

آره, هومن جاوید از همان بچه ها بود که یکی دوبار با هم نشستیم, ساز زد و خواند. بعد نوبت را به من می داد که من هم بخوانم. ولی خب هیچی به هیچی!

 

11-آوازهای آن روستا چقدر کمکت کرد؟چند در صد از چیزی که الان بلدی, مال آن موقع است و چند درصدش مربوط به قبل؟

پنجاه درصدش مال آن فیلم است که البته ریشه در ژنتیک خراسانی ام دارد. در مجموع آن صداهایی که روی استیج از من دیدید, تنها یکسری آواست. کجا قابل مقایسه است با موسیقی نواحی جدی خراسان, مثل حاج قربان, استاد یگانه و... کجا می شود اینها را با هم مقایسه کرد؟ اشتباه است. آنها ناب اند, سینه به سینه یک روایت های موسیقی نواحی بهشان رسیده و به یک سری جملگی و یک سری نغمگی اشراف پیدا کرده اند. فرهنگی است که در آن جغرافیا پهن است و آنها بهش محیط اند. ما هم یک چیزهایی شنیده ایم و برای خودمان بلغور کردیم! در یک مصاحبه رادیویی هم از من پرسیدند که " بعضی ها خرده می گیرند که از سینما می آیند آواز می خوانند, این انتقاد وارد است؟" من هم گفتم بله وارد است, اما که چی؟ ما هم اگر یک نفر باعٍ شود که فیلم مان  بفروشد, از خدایمان است. مگر رضا گلزار از موسیقی نیامد؟ مگر اولش در گروه آریان نبود؟ منتها آمد و الان تبدیل شده به یک سوپراستارکه برخی از فیلم های ما به خاطر او می فروشد. من هم اگر کمک کرده باشم که یک کنسرتی تعداد تماشاچی هایش بیشتر شده باشد, خوشحال می شوم. اگر یک نفر هم به خاطر من آمده همین خوب است.

 

12-کار تو بداهه بود دیگر, درست است؟ یعنی من می دیدم که هر بار یک چیزی می خوانی, یک بار شعری از محمد حسین یگانه می خواندی, دفعه بعد فراموشت میشد و یک چیز دیگر می خواندی .

آره, هر چی پیش می آمد می خواندم. بعضی شب ها با اضطراب می خواندم و صدایم می لرزید, بعضی شب ها ژوست بودم. اجرای خوبم به اجرای بدم در!

 

13- تو تجربه تئاتر هم داشته ای دیگر؟

آره, من اصلا تئاتر خوانده ام.

 

 

14-استیج لایو موسیقی سخت تر بود یا تئاتر؟

لایو موسیقی, خیلی سخت تر است. برای اینکه من بازیگرم و تئاتر رابلدم. این کار من است.

 

15-اولین بار که در تئاتر به روی صحنه رفتی چی؟

بازی می کردم مثل بنز!] لحن اش به سرعت تغییر می کند و می شود همان حامد بهداد سینمایی[ آره بابا, اون که تو جیب کوچیکته! بازی کردن روی صحنه و جلوی دوربین که مثل هلواست! آن را که اصلا صحبتش را نکن. اگر بخواهی راجع به آن صحبت کنی, اصلا روش مصاحبه عوض می شود! آنجا هیچگونه تواضعی ندارم. گو اینکه می دانم استیج من حتی با خیلی از خوانندگان حرفه ای فرق می کند. شاید بهتر بود که این جمله آخر را هم نمی گفتم. ولی بگذار در همین حد هم یک حالی به خودمان داده باشیم!(خنده)

 

16-سر تمرین باهمایون]نصیری[ و بقیه بچه ها کل کل داشتید که نمی خواستی بهت کوک را برسانند. آنها می گفتند کمانچه یک نت "دو" بزند که بدانی ا کجا بخوانی, ولی تو قبول نمی کردی. آخر سر, موقع اجرا چه شد؟

کوک یک جورهایی به هم می رسید. وقتی قبل از اجرا صدای کمانچه را می شنیدم, می فهمیدم باید از کجا بخوانم. خیلی سخت و وحشتناک بود. همش چشمم به شمارش دارا]دارایی[ بود که ببینم کجا باید آواز را شروع کنم و کجا تمام. خیلی ترسیدم.   

 

17-آخرش راضی هستی حالا؟

ناراضی نیستم, به خاطر اینکه فکر می کنم کمک کردم به...

 

18-نه, صرفا از لحاظ موسیقایی.

یعنی چی؟

 

ان شاءا... بقیه اش بعدا چون من یک هفته ای دارم می رم مشهد.

و احتمالا برای چهلم استاد شکیبایی هم تهران نیستم. اگر بتونم یه

کافی نتی جایی پیدا کنم. سعی می کنم که برای چهلم آپ کنم.

و بخش سوم مصاحبه هم میفته بعد از این که از سفر برگشتم.

از طرف همه نایب الزیاره هستم.

فعلا بای

 





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 2 بازدید
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدیدها: 14927 بازدید
  • درباره من

  • سینما و موسیقی
    مژده فراهانی
    این وبلاگ سعی می کند آخرین اخبار هنرمندان سینما و موسیقی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  •